Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce nie odstają od tych z Zachodniej Europy pod względem stanu posiadania urządzeń mobilnych. Niestety, nasze firmy nie wykorzystują ich do celów biznesowych w należyty sposób, przez co dużo tracą.
„Przedsiębiorcy zainwestowali w sprzęt, ale ewidentnie nie wiedzą, jak sprawić, żeby ich pracownicy stali się dzięki niemu bardziej produktywni. Według naszych obserwacji wynika to przede wszystkim z braku świadomości usług, które na urządzeniach mobilnych można wdrożyć. Tymczasem jeżeli nie mamy dostępu do systemów firmowych (fakturowania, CRM, zarządzania bazą klientów, zarządzania zamówieniami itd.), ten sprzęt przestaje nam biznesowo do czegokolwiek służyć” – mówi serwisowi infoWire.pl Przemysław Szuder, dyrektor działu rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw z Microsoftu.
Okazuje się więc, że przedsiębiorcy muszą zrozumieć, jakie możliwości dla biznesu niosą ze sobą urządzenia mobilne, w jaki sposób usprawnić za ich pomocą pracę. Po drugie powinni zwrócić uwagę na zagrożenie związane z cyberprzestępczością, które można zmniejszyć dzięki nowoczesnym technologiom. „Przedsiębiorca korzystający z profesjonalnych usług na wysokim poziomie nie tylko poprawia efektywność pracowników, lecz także dba o bezpieczeństwo swojego biznesu” – podsumowuje ekspert.